KTÜ

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Tarih Bölümü 1994-1995 Eğitim-Öğretim yılında Tarih eğitime başlamış olup, 2004-2005 yılına kadar bu eğitim programını 30 öğrenci alarak sürdürmüştür.

Bölümümüzün eğitim ve öğretime başlayışından itibaren bölüm başkanları aşağıdaki gibidir:
Prof. Dr. Kenan İnan1994-1997
Prof. Dr. M.Alaaddin Yalçınkaya1997-2001
Prof. Dr.Kemal Çiçek2001-2002
Prof. Dr.Sadık Sarısaman2002-2003
Prof. Dr.Kenan İnan2003-2005
Prof. Dr.M.Alaaddin Yalçınkaya2005- .....

2004-2005 Eğitim-Öğretim yılına kadar ortalama 30 öğrenci kontenjanı bulunan bölümün, 2004-2005 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci kontenjanı 40 öğrenciye çıkarılmıştır. Bölümümüzde 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılından itibaren 40 öğrenci ile II. Eğitim-Öğretime başlanmıştır. 2007-2008 Eğitim-Öğretim Yılından itibaren öğrenci kontenjanlarımız 75 olmuştur. Tarih Bölümü altyapısı ve imkânları dâhilinde 15 yıllık tecrübesi ile çağdaş bir akademik eğitim ve öğretim yapabilecek düzeydedir

Tarih Bölümünde

Eskiçağ Tarihi
Ortaçağ Tarihi
Genel Türk Tarihi
Yeniçağ Tarihi
Yakınçağ Tarihi
Cumhuriyet Tarihi

Anabilim Dalları mevcut olup bu bilim dallarında araştırmalar yapılmaktadır.

Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu gereğince 1998-1999 Eğitim'Öğretim yılında Yüksek Lisans 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılından itibaren de doktora eğitimine başlandı. Yüksek lisans ve doktora eğitimi halen devam etmektedir. Bu programdan 33 adet yüksek lisans çalışması tamamlandı. 2006-2007 Eğitim-Öğretim yılında güz yarıyılında bölümümüzde doktora programı açılmıştır. Bölümümüzde şu anda 73 öğrenci yüksek lisans ve doktora eğitimine devam etmektedir.

Tarih Bölümü Stratejik planının yeniden düzenlenmesi ve bu düzenlemeler doğrultusunda 2009-2013 dönemi için stratejik planın hazırlanması amaçlanmıştır. 26 Eylül 2008 tarihinde Karadeniz Teknik Üniversitesi Rektörlüğünce düzenlenen bilgilendirme toplantısını takiben öncelikli olarak bölümlerimizin bilgi paketleri yenilenmiştir. Üniversitemizin lisans ve yüksek lisans düzeyinde eğitimi için hazırlanan Türkçe ve İngilizce bilgi paketleri diploma eklerinin ve diploma etiketlerinin alınması için önerilecektir. Bunu takiben stratejik planların yeniden gözden geçirilmesi akreditasyon işlemleri içinde alt yapıyı oluşturacaktır.



MİSYONUMUZ
Tarih ve ilgili alanlardaki bilimsel gelişmelere açık, bilgisini ve yaratıcılığın birleştirilebilen, çalışmaları ile bilime gerçek manada katkı yapabilen araştırmacılar yetiştirmek. Evrensel bilim ve ülke ihtiyaçlarını karşılayacak nitelikli araştırmalar yapmak ve yayınlamak. Eğitim, araştırmada toplum ve millete katkı sağlamak.
VİZYONUMUZ
Yurt içerisindeki ve yurt dışındaki üniversitelerle işbirliği için gerekli koşulları sağlayarak, ortak projeler yapmak,

Erasmus gibi programlarla öğrencilerimizi yurt dışındaki üniversitelere eğitim ve öğretim için göndermek,

Ulusal ve uluslar arası alanlarda bilim adamı yetiştirme kapasitesini artırmak,

Nitelikli bir eğitim vermek için gerekli eğitim kadrosunun ve teknik kadronun (araştırma görevlisi, uzman, teknisyen vb..) teminini sağlamak,

Daha iyi ortamları (derslik, laboratuar ve bilgisayar odalarının modernizasyonu ve kurulması) sağlamak,

Ulusal ve Uluslar arası sempozyum, panel, kongre gibi bilimsel faaliyetleri periyodik olarak gerçekleştirerek bilimsel ortamın zenginleşmesini sağlamak,

Her aşamadaki derslerde enteraktif katılımı sağlamak,

Bölümde eğitim ve araştırma kalitesinin yükseltilmesi için teşvik ve ödül sistemini yaygınlaştırmak,

Lisansüstü çalışmalar sırasında araştırmacıların yalnızca bölüm içindeki diğer çalışma arkadaşları ve tüm öğretim üyeleriyle etkileşimiyle yetinmeyip, aynı zamanda onlara ülkemizdeki ve dünyadaki öğretim üyeleriyle tanışma ve etkileşme fırsatını sağlamak,

Disiplinler arası araştırma grupları kurarak disiplinler arası çalışmaları özendirmek,

Yapılacak çalışmalarla, tarih ilminin toplum içerisindeki önemi ve güncelliğinin artırılması