O gece Yamtar eve çok geç döndü. Gök Börü’nün karanlık odasından hafif bir ses geliyordu. Yamtar, pencereden giren ay ışığının biraz aydınlattığı odaya sessizce yaklaşıp baktı: Andası yüzünü doğuya döndürmüş, ellerini göğe kaldırmış oldupu halde yavaş yavaş yakarıyordu:



  Türk Tanrısı! Türk Yersuları! Umay! Yarın için bana güç verin! Öcüm yağıda kalmasın! Budun tutsak olmasın. Türk Tanrısı! Eşimi alıp on iki yıldır gönlümü kara kıldın. Gözlerimi alıp on yıldır dünyamı karanlığa saldın. Yüksünmedim. Yarın için bana ululuğunu saç. Savaş bitinceye kadar gözlerimi aç! Kana kana vuruşayım. Doya doya kırışayım. Can gövdeme yük oldu. Bir umudum sende kaldı. Sonsuz karanlığımı aydınlat! Sönmez ışığından bir damlasını yoluma fırlat! Ocağımı söndür de budunu yaşat! ... Türk Tanrısı! Can senin olsun, gözlerimi ver! Yıllarca neler çektim, kimse bilmedi. Gözlerim ışık aradı, ama bulamadı. Gözsüz at koşturdum, gönül tat almadı. Her şeyden vazgeçtim. Yalnız bir savaşlık ışık ver. Türk Tanrısı! Göğün rengini, güneşin parlaklığını, gecelerin süsü olan yıldızları, yeşil ağaçları, hattâ arkadaşlarımı, yakınlarımı, oğlumu bile gösterme. Yalnız ben dövüşüp ölünceye kadar yağıyı göster. Sadağımdaki ok, kolumdaki güç, damarımdaki kan tükeninceye kadar yağıyı göster...



Kür Şad vaktin geldiğini hesaplamıştı. Arkadaşlarını adlarıyla çağırarak yoklamağa başladı:

Binbaşı Bögü Alp!
Yüzbaşı Yamtar
Yüzbaşı Yağmur!
Yüzbaşı Üçoğul!
Onbaşı Gök Börü!
Onbaşı Ay Kutluk!
Onbaşı Emen!
Onbaşı Sungur!
Onbaşı Göktaş!
Onbaşı Barmaklak!
Onbaşı Kızıl Buka!
Onbaşı karabudak!
Onbaşı Çıgay Börü!
Onbaşı Tanrıvermiş!
Kara Ozan!
Gümüş!
Yumru!
İl Kaya!
Çağrı!
Kalalduruk!
Utar!
Tunga!
Küçlük!
Ilaçın!
Yeke!
Arbuz!
Abı!
Turumtay!
Tuğrul!
Çobayıkmış!
Kaban!
Toluk Tüge!
Alp Aya!
Çengşi!
Öküş Kara Açkı!
Yığaç!
Kutan!
Yırım!
Badruk!
Tokuş!


1300 yıllık bir aradan sonra tekrardan hayattalar...

türkün, ölümle imtihanı...


Delinse yer; çökse gök; yansa, kül olsa dört yan

Yüce dileğe doğru yine yürürüz yayan.

Yıldırımdan, tipiden, kasırgadan yılmıyan;

Ölümle eğlenen tunç yürekli Türkleriz!...